طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب
طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

اتاق خواب مکانی است که بعد از یک روز سخت و پر استرس در آن استراحت کرده و آماده میشویم تا به جنگ فردا برویم و قله های موفقیت را در نوردیم بنابراین تا حد امکان باید در طراحی و زیباسازی آن دقت شود.برای این مهم ، باید اولویت های شخصی و گرایش های جدید را در زمینه طراحی در نظر بگیریم ، در دنیای امروز مد آنقدر سریع تغییر میکند که ردیابی الگو های اصلی کار بسیار دشواری شده است و به طور کلی معنی آن همه چیز است ، دکوراسیون ، مبلمان ، پرده و غیره بنابراین اگر در مرحله انتخاب طرح کاغذ دیواری اتاق خواب هستید ، رنگ ها و الگوهای معمول را فراموش نکنید.

مواد کاغذ دیواری اتاق خواب

در حقیقت ، در کشور ما اصلا  به مواد کاغذ دیواری اهمیتی داده نمی شود ، با این حال تعداد کاغذ دیواری هایی که افت شدید دما یا شرایط رطوبت زیاد را تحمل کند زیاد نیست. و در صورت نیاز گران است به هر ترتیب ، شما نباید در اتاق خواب از این موضوع هراس داشته باشید – چون به ندرت این مشکل بوجود می آید. و فراموش نکنید قبل از انتخاب و اجرای کاغذ ، باید ویژگی های اخلاقی هر فردی را بدانیم.

کاغذ دیواری غیر بافته برای اتاق خواب

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

برای تولید این نوع مواد از پایه مخصوصی به نام فلیزلین استفاده می شود. مزایای کاغذ دیواری غیر بافته کلاسیک (بدون روکش پلیمری) شامل موارد زیر است:

  1. قابلیت گردش هوا.
  2. کاغذ دیواری غیر بافته شده در فرآیند چسباندن و عملکرد متورم نمی شود و پایین نمی آید. بنابراین روند استفاده از آنها بسیار ساده شده است.می توان بلافاصله پس از اعمال چسب بر روی دیوار ، نصب را انجام داد.
  3. می توان از کاغذ دیواری غیر بافته شده در اتاق خواب حتی روی یک سطح ناهموار استفاده کرد. علاوه بر این ، این ماده می تواند برخی از نقص ها را بر روی دیوار صاف کند.
  4. دوستدار محیط زیست.
  5. مقاومت در برابر خسارت.

معایب کاغذ دیواری غیر بافته زیاد نیست. فقط ، از آنجا که نمی توان سطح آنها را با یک پارچه مرطوب تمیز کرد. علاوه بر این ، در هم تنیدگی در برابر نور خورشید مقاوم نیست. بنابراین ، اگر اتاق خواب شما دارای پنجره های بزرگ و یک طرف آفتابی است ، آماده باشید تا  کاغذ دیواری ، ظاهر اصلی خود را به سرعت از دست بدهد.

اما امروزه به راحتی می توان از این کاستی ها جلوگیری کرد. تولید کنندگان مدرن کاغذ دیواری غیر بافته را با روکش پلیمری ارائه می دهند ، که در برابر انواع آسیب و سهولت مراقبت مقاوم است (کاغذ دیواری را می توان به روش مرطوب تمیز کرد).

کاغذ دیواری وینیل در اتاق خواب

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

تصاویر پس زمینه وینیل از مواد مصنوعی ساخته شده است (پلی وینیل کلرید). اساس مقاله یا پارچه آنها. و با توجه به وجود پلاستیک در لایه بیرونی کاغذ دیواری تولید کنندگان می توانند انواع مختلفی از مواد را بدست آورند. بنابراین ، در قفسه های مغازه ها می توانید کاغذ دیواری وینیل را برای اتاق خواب با یک پایان مات ، براق ، برجسته یا کاملاً صاف استفاده کنید.

مزایای اصلی کاغذ دیواری وینیل شامل موارد زیر است:

  • ظاهر جذاب؛
  • مقاومت بالا؛
  • طول عمر طولانی (کاغذ دیواری وینیل با کیفیت بالا می تواند 15-20 سال دوام داشته باشد)؛
  • برخی از مدل های تصویر زمینه برای نقاشی در دسترس هستند.
  • سهولت مراقبت (کاغذ دیواری وینیل را می توان از خاک یا گرد و غبار تمیز کرد).
  • عایق صوتی خوب

با وجود طیف گسترده ای ، برجسته سازی نقطه ضعف اصلی کاغذ دیواری وینیل بسیار مهم است. همانطور که گفته شد مواد شامل پلاستیک و سایر مواد مصنوعی هستند. به همین دلیل ، دیوارها توانایی عبور هوا و تبخیر مایع را از دست می دهند. علاوه بر این ، برای چند ماه اول پس از چسباندن کاغذ دیواری وینیل در اتاق خواب ، می توانید بوی پلاستیکی نسبتاً تیز و ناخوشایند احساس کنید. باید موافق باشید که خوابیدن در چنین فضایی کاملاً خوشایند نخواهد بود.

کاغذ دیواری نساجی

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

گرانترین گزینه کاغذ دیواری نساجی است. در اتاق خواب ، استفاده از آنها بسیار توجیه شده است – زیرا رطوبت و آلودگی زیادی وجود ندارد. و همچنین یک ماده تمام شده لوکس به نظر می رسد و به شما این امکان را می دهد هر مکانی را تزئین کنید. به عنوان یک قاعده ، کاغذ دیواری منسوجات از دو لایه اصلی تشکیل شده است. در قسمت داخلی از فلیزلین یا کاغذ با چگالی بالا استفاده شده است. در مورد لایه بالایی ، همانطور که از نام آن پیداست از نخ یا پارچه تشکیل شده است. به عنوان پایه ای برای استفاده از منسوجات:

  • ابریشم؛
  • ملافه؛
  • پنبه؛
  • مخمل؛
  • و غیره

البته قیمت بالای این کاغذ دیواری به یک دلیل شکل می گیرد. آن مزایای بسیاری دارد ، مثل:

  • در روند چسباندن روی دیوارها حتی متوجه مفاصل نخواهید شد.
  • استفاده از کاغذ دیواری پارچه برای اتاق خواب به پنهان کردن نقایص کوچک در دیوار کمک می کند. به این ترتیب می توانید ترک ها ، تراشه ها و بی نظمی ها را روی سطح نقاب بزنید.
  • دوستدار محیط زیست. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، فقط از مواد طبیعی (ابریشم ، پارچه و غیره) برای ساخت کاغذ دیواری نساجی استفاده می شود. بنابراین ، آنها حتی می توانند برای اتاق خواب کودکان استفاده شوند.
  • بر خلاف آنالوگ های کاغذی ، کاغذ دیواری ساخته شده از پارچه مرطوب جمع نمی شود.
  • مقاوم در برابر حرارت و عایق صدا.

با وجود اینکه تنوع طرح کاغذ دیواری اتاق خواب بسیار بالاست اما ، مهمترین نقطه ضعف کاغذ دیواری ، هزینه بالای آنها است. همه مردم  نمی توانند این نوع تزئینات دیواری را داشته باشند. علاوه بر این ، مراقبت از مواد پارچه ای بسیار دشوار است و همچنین به هزینه این متریال نیز مبلغ پرداختی برای کار استاد اضافه می شود.

کاغذ دیواری در فضای داخلی اتاق خواب

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

انتخاب طرح کاغذ دیواری اتاق خواب یکی از گزینه های محبوب برای طراحی دکوراسیون دیوار است. تولید کنندگان مدرن دو نوع کاغذ دیواری کننده تولید می کنند:

  1. کاغذ دیواری تک لایه. در دیگری به آنها ساده ساده نیز گفته می شود. تفاوت در هزینه کم و بهترین مقاومت در برابر آسیب نیست.
  2. کاغذ دیواری دو لایه (دوبلکس). به دلیل لایه بندی کاغذ ، این ماده در برابر آسیب های مکانیکی مقاوم تر است. اما قیمت آن به ترتیب بالاتر از قیمت همتایان تک لایه خواهد بود.

کاغذ دیواری در اتاق خواب عمدتاً به دلیل قیمت مناسب آنها انتخاب می شود. با این حال ، نباید فراموش کرد که این روش به پایان رساندن دارای یک نقطه ضعف بزرگ است – عمر مفید کمی. این ماده قادر به مقاومت در برابر آفتاب ، خاک و رطوبت زیاد موجود در اتاق نیست (که البته برای اتاق خواب بسیار مهم نیست).

بنابراین ، با استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق خواب ، آماده شوید که مجبور شوید ظرف 3-4 سال بعد از تعمیر ، فضای داخلی را به روز کنید. چنین تصمیمی فقط مربوط به افرادی است که یک آپارتمان را اجاره می کنند ، یا اتاق خواب کودکان.

رنگ تصویر زمینه اتاق خواب – روندهای 2020

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

ایده های مدرن طرح کاغذ دیواری اتاق خواب به قدری متنوع است که قطعاً می توانید گزینه مناسبی را برای خود پیدا کنید. شما میتوانید علاوه بر تعداد بسیار زیادی از سایه ها ، تولید کنندگان همچنین چاپ های جسورانه (نقشه جهان ، فلورستری ، و غیره) و بافت (تقلید از بتن ، تأثیر دیواره پیر) ارائه می دهند را انتخاب کنید. نسخه های کلاسیک کاغذ دیواری را فراموش کنید -سایه های جسورانه و غیر استاندارد ، به شما امکان می دهد تا یک طراحی واقعا بی نظیر را بدست آورید.

تصاویر پس زمینه خاکستری

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

استفاده از کاغذ دیواری خاکستری در فضای داخلی اتاق خواب اخیراً مورد توجه قرار گرفته است. این به دلیل قطبی شدن سبک اسکاندیناوی در فضای داخلی است. مهمترین مزیت این رنگ تطبیق پذیری آن است. رنگ خاکستری با هر سایه دیگری (آبی ، بنفش ، زرد ، کبودی ، سبز و غیره) ترکیب می شود. بنابراین ، با انتخاب تصویر زمینه در اتاق خواب با رنگ های خاکستری می توانید با استفاده از قطعات روشن مبلمان یا عناصر تزئینی ، اصالت را به اتاق اضافه کنید.

گل گرد و غبار

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

در چند سال گذشته ، تمایل به استفاده از صورتی پاستیل در طرح کاغذ دیواری اتاق خواب به طور فعال افزایش یافته است. سایه گل رز خاکی و لوکس با طلا ، سایه های خاکستری ، مرجانی و بژ به نظر می رسد لوکس و زیبا است. در اتاق خواب ، این رنگ ها مورد استقبال بالاتری قرار می گیرند – رنگ های صورتی کمرنگ به شما کمک می کنند تا آرامش خود را حفظ کنید و در خواب باشید.

کاغذ دیواری آبی و آبی در اتاق خواب

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

شاید رنگ آبی یک سایه کلاسیک از کاغذ دیواری در اتاق خواب باشد. این به آرامش و تنظیم صدای خواب عمیق کمک می کند. یک اتاق خواب بزرگ با رنگ های آبی رنگ عمیق از دیوارها تا حد ممکن تاریک به نظر می رسد ، که به نوبه خود به خواب سریع کمک می کند. اما برعکس نور پاستل – یک بیداری آسان را تسهیل می کند. و اگر رنگهای آبی تیره بهتر است در اتاق خواب با یک تخت سبک استفاده شوند ، پس زمینه ظریف آبی رنگ برای اتاق خواب با مبلمان تیره مناسب است.

کاغذ دیواری بژ در فضای داخلی اتاق خواب

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

یکی دیگر از نسخه های کلاسیک سایه کاغذ دیواری است که شاید در هر فضای داخلی متناسب باشد. کاغذ دیواری بژ در اتاق خواب کاملاً با بسیاری از رنگهای متضاد ترکیب شده است ، اما به خودی خود چنین تنهایی به نظر خود کفایت می کنند. علاوه بر این ، فراموش نکنید که سایه های گرم و روشن می توانند اتاق را به صورت بصری بزرگ کنند ، که یک راه حل عالی برای یک اتاق خواب کوچک خواهد بود.

اتاق خواب طلایی – لوکس کلاسیک

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری طلا در اتاق خواب فقط یک کلاسیک ، بلکه لوکس است. بنابراین ، این سایه برای هر فضای داخلی مناسب نیست و برای هر اتاق مناسب نیست. به عنوان مثال ، در یک اتاق خواب کوچک ، دکوراسیون دیوار طلایی کاملاً هماهنگ به نظر نمی رسد. در همان زمان در یک کاغذ دیواری بزرگ که زیر طلا ساخته شده است می تواند یک لهجه روشن و ظریف باشد.

  سری جدید آشپزخانه را بخوانید : برای یک فضای زیبا

اتاق خواب سیاه و سفید – کنتراست و محدودیت

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

استفاده از تضاد در فضای داخلی – پذیرایی از طراحی کلاسیک. با استفاده از آن ، می توانید با استفاده از دو یا سه رنگ ، یک اتاق اصالت را اضافه کنید. یک نمونه کلاسیک کنتراست ترکیب رنگ سیاه و سفید است. از کاغذ دیواری مشکی در اتاق خواب با مبلمان سبک استفاده کنید (مهمتر از همه ، به یاد داشته باشید – سیاه قطعاً برای فضاهای کوچک مناسب نیست) یا دیوارهای سفید در یک اتاق با مبلمان تیره.

ما تصویر زمینه را با استفاده از ترکیب ترکیب می کنیماگر ترکیب سایه های کاغذ دیواری چندان دشوار نباشد ، پس همه نمی توانند با ترکیبی از بافت ها کنار بیایند. واقعیت این است که چندین تفاوت مهم و روش های ترکیب وجود دارد. بنابراین ، قبل از شروع به چسباندن کاغذ دیواری از دو یا چند نوع دیگر ، باید به این جنبه ها توجه کنید:

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

  1. ارتفاع سقف در اتاق. نوع ترکیب ، رنگ و الگوی کاغذ دیواری در اتاق خواب به آن بستگی دارد.
  2. مساحت کل اتاق. به شما امکان می دهد سایه مناسب را انتخاب کنید.
  3. بافت و ضخامت کاغذ دیواری برای اتاق خواب. استفاده از همان مواد با ضخامت یکسان بسیار مهم است. این به جلوگیری از بروز مشکلات در قالب درزهای بیش از حد قابل مشاهده در مفاصل کاغذ دیواری کمک خواهد کرد. در غیر این صورت ، انتقال کاملاً تیز و قابل توجه خواهد بود.

مهم است! انواع مختلف کاغذ دیواری ممکن است نیاز به چسب مختلف داشته باشد. در انتخاب مواد حتما این فاکتور را در نظر بگیرید.

در مورد انواع ترکیب ، موارد زیر وجود دارد:

  1. چسباندن دو یا چند نوع کاغذ دیواری با نوارهای عمودی به افزایش بصری فضای اتاق کمک خواهد کرد. به همین دلیل این اصل هنگام چسباندن کاغذ دیواری در اتاق خواب با سقف کم استفاده می شود.
  2. بیشتر در اتاقهایی با سقف بلند استفاده می شود. این اصل تقسیم ، به عنوان یک قاعده ، در امتداد خط ، سوراخ یا در سطح چشم اجرا می شود.
  3. منطقه بندی اتاق خواب. در این اصطلاح منظور از دیوار شاخص فوق بیان شده است.
  4. دیگر گزینه پانل های تزئینی است. در این حالت قسمت اصلی تصویر زمینه در قاب قرار می گیرد.

تصاویر پس زمینه اتاق خواب – ویژگی های سبک

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب ، مهمتر از همه این است که به فضای داخلی اتاق توجه کنید. رنگ ها ، الگوهای و بافت های دیواری به او بستگی دارد.

امروزی

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

سبک مدرن داخلی توانسته است عناصر طراحی داخلی کلاسیک و مدرن را به طور هماهنگ ترکیب کند. به همین دلیل است که بیشترین انتخاب رنگ و الگوهای تصویر زمینه را برای اتاق خواب دارید. رایج ترین گزینه استفاده از رنگ های بژ یا خاکستری روشن هنگام تزئین دیوارها است. اما در صورت عدم وجود لهجه های روشن ، می توان از کاغذ دیواری های روشن تر در یک دیوار استفاده کرد. نکته اصلی این است که رنگ آنها حتی در حداقل یک قطعه مبلمان یا یک عنصر تزئینی تکرار می شود.

پروونس

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

سبک پرووانس یکی از رایج ترین ایده ها برای دکوراسیون اتاق خواب است. این سبک از فرانسه به دست ما رسیده و به خودی خود یک سبک روستایی خاص و شیک را نمایش میدهد. ویژگی اصلی کاغذ دیواری اتاق خواب در سبک پرووانس استفاده از سایه های پاستیل (صورتی کم رنگ ، آبی ، بژ ، سبز کم رنگ) است. درمورد الگوها ، کاغذ دیواری با چاپ فلورسیته به نظر می رسد.

کلاسیک

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

 

تصاویر پس زمینه اتاق خواب به سبک کلاسیک عمدتا در سایه های نور استفاده می شود. این می تواند به رنگ های بژ یا صورتی صورتی کم رنگ باشد. اگر می خواهید در اتاق خواب به سبک کلاسیک از کاغذ دیواری با الگو استفاده کنید ، می توانید از این موارد استفاده کنید:

  1. چاپ سبزیجات که به اتاق لطافت و سبکی می بخشد.
  2. او بر ظرافت و شدت خاصی از سبک کلاسیک تأکید می کند.
  3. تصویر زمینه یک راه حل لوکس که به یک لهجه ظریف اما در عین حال بی پرده در فضای اتاق خواب تبدیل خواهد شد.

سبک اسکاندیناوی

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

در مورد تصویر زمینه اتاق خواب به سبک اسکاندیناوی ، همه چیز بسیار ساده است.هم فضای داخلی هم در پر کردن اتاق ها و هم در دکوراسیون آنها ، حداقل گرایی را فرض می کند. بنابراین ، کلاسیک ترین رنگ های کاغذ دیواری سفید یا خاکستری هستند. با این حال ، اگر عناصر روشن در اتاق وجود داشته باشد ، کاغذ دیواری ساده انجام خواهد شد. اما برای کسانی که می خواهند اتاق را اصلی تر جلوه دهند ، یک روش فوق العاده وجود دارد – کاغذ دیواری با چاپ. سبک اسکاندیناوی الگوهای خیلی ظریف را دوست ندارد ، اما از نقوش هندسی لاکونیک استقبال می کند.

قوانین طراحی یک اتاق خواب کوچک

طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

ما همیشه یک آیتم را در نظر نمیگیریم. بنابراین ،به همین دلیل افراد هنگام تزئین اتاق خواب کوچک ، با مشکلات زیادی روبرو می شوند. در واقع ، علاوه بر این که شخص باید خصوصیات داخلی را در نظر بگیرد ، همچنین مهم است که به یاد داشته باشد که چگونه از لحاظ بصری اتاق را بزرگ جلوه دهد. در غیر اینصورت اتاق خواب شما شبیه یک جعبه کوچک و دنج خواهد بود. هنگام انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک ، توصیه های زیر را در نظر بگیرید:

PERMITTED تضمین شده
کاغذ دیواری ساده که باعث ایجاد فضای تمیز و فضای باز می شود. چاپ های گسترده ای که بصری فضا را کاهش می دهد و فشار را به دید می اندازد.
چاپ های کوچک نادر که به صورت عمودی چیده شده اند. آنها می توانند بصری دیوار را بسط دهند و اتاق را بزرگ تر جلوه دهند. وفور الگوهای کوچک در دیوار. آنها با گذشت زمان در چشمان شروع به شلیک می کنند و کل اتاق شلوغ به نظر می رسد.
سایه های روشن در تصویر زمینه. همه چیز در اینجا کاملاً ساده است – کاغذ دیواری سفید یا بژ اتاق را از نظر بصری جادارتر می کند. سایه های تیره کاغذ دیواری برای اتاق خواب. از لحاظ بصری محیط را باریک می کند و اقامت بدی در اتاق داشته باشید.
سطوح بافتی که نمایش زیبایی از نور و سایه را منتقل می کند. خطوط باریک روی کاغذ دیواری (هم مستقیم و هم موج دار). فضای را تغییر می دهد که در شرایط یک محیط کوچک بتواند یک شوخی بی رحمانه را بازی کند.
کاغذ دیواری درخشان (البته ، در اینجا ، به سلیقه شما). در کنار نور مناسب ، این راه حل به افزایش بصری مساحت اتاق خواب شما کمک می کند.
الگوی مورب. این تکنیک ، که امکان بصری یک اتاق خواب کوچک را فراهم می کند ، توسط تعداد زیادی از طراحان مورد استفاده قرار می گیرد.
رنگ های متضاد (حتی نمی توانید هماهنگ باشد). توجه را از فضای کف منحرف می کند.

نکته: رنگ و طرح کاغذ دیواری اتاق خواب نیز بسته به نورپردازی انتخاب می شود. برای اتاق های کم نور ، رنگ های گرم انتخاب کنید ، در حالی که در اتاق خواب با نور زیاد می توانید از کاغذ دیواری در رنگ های سرد استفاده کنید.

مهم ! آیا می دانید استفاده از کاغذ دیواری خیلی تیره برای اتاق خواب حدود 30٪ مساحت یک اتاق را جمع می کند؟ بنابراین ، استفاده از چنین سایه هایی در اتاق های کوچک کاملاً ممنوع است.

خواب آرام و استراحت خوب رویای هر فرد مدرن است. و فضای داخلی اتاق خوابی که به طور مناسب تزئین شده به شما امکان می دهد تا به این هدف نزدیک شوید. شما می توانید صبح با مقدار زیادی انرژی بیدار شوید که در طول روز شما را پر خواهد کرد و الهام بخش است. و انتخاب مناسب طرح کاغذ دیواری اتاق خواب در این حالت نقش بسزایی دارد. رنگها و الگوهای گرم و آرام ، آرام ، روی دیوارها به شما امکان می دهد تا افکارتان آرام شوند و منظره ها و مناظر زیبا از تصاویر پس زمینه عکس خود را در دنیای طبیعی غوطه ور  کند. از فکر کردن گسترده تر نترسید و گزینه های جدید غیر استاندارد برای تزئین دیوارها در اتاق خواب را امتحان کنید تا فضای رویاهایی تان به دست آید.

 

شاید برای شما مفید باشد

قیمت نقاشی ساختمان 1400

پس از اینکه تصمیم به نقاشی ساختمان خود گرفتید اولین چیزی که ذهن شما را درگیر خودش خواهد کرد این

قیمت نقاشی ساختمان سال 99

پس از اینکه تصمیم به نقاشی ساختمان خود گرفتید اولین چیزی که ذهن شما را درگیر خودش خواهد کرد این

رنگ آمیزی محیط کار

اکنون که این مقاله را می خوانید حتما به فکر رنگ آمیزی محیط کار خود هستید و به دنبال یک

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.