نقاشی ساختمان با رنگ روغنی  از قدیمی ترین و محبوب ترین روش های نقاشی  ساختمانی در ایران است و یکی از علت های آن نیز قابلیت شستشوی 100% رنگ روغنی میباشد ، رنگ روغنی در سه حالت براق و مات و نیمه براق موجود است که در زیز توضیح مختصری از آنها را خدمتتان ارائه میکنیم .

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی1- نقاشی ساختمان با رنگ روغنی براق

رنگ روغنی براق دارای شفافیت و براقیت زیادی است و معمولا هم برای گروه فلزات و درب و پنجره استفاده میشود و از مزایای آن میتوان به شفافیت و پوشش دهی بالا اشاره کرد .از رنگ روغنی براق برای درست کردن بتونه نیز استفاده میشود و همچنین این رنگ 100 % قابل شست و شو است.

رنگ روغنی براق معایبی هم دارد از قبیل اینکه بدلیل براقیت زیاد و انعکاس نور تمامی موج های گچکاری و ایرادات دیوار را نمایش میدهد ، به طور کلی اجرای این رنگ به شکل خاص روی دیوار توصیه نمیشود.

 

2- نقاشی ساختمان با رنگ روغنی نیمه براق

رنگ روغنی نیمه براق از ترکیب رنگ روغنی مات و رنگ روغنی براق بدست می آید و به دلیل متعادل بودن بیشترین استفاده را نزد نقاشان ساختمانی دارد و مناسب ترین گزینه برای نیز برای رنگ آمیزی دیوارهای ساختمانی میباشد این رنگ نیز قابل شست و شو میباشد و از مزایای دیگر آن این است که چون از ترکیب رنگ روغنی مات و براق تهیه میشود میتوان مات بودن یا براق بوده آن را به دلخواه تغییر داد.

 

3- رنگ روغنی مات

رنگ روغنی مات نوع دیگری از رنگ های روغنی میباشد که معمولا به تنهایی استفاده نمیشود و معمولا نقاشان ساختمان مقداری رنگ روغنی براق به آن اضافه میکنند تا ضمن اینکه پوشش آن بهتر شود و درصد قابل شستشو بودن آن نیز افزایش یابد .

بطور کلی از رنگ روغنی مات در مکان هایی استفاده میشود که دیوار یا سقف دارای موج و ایرادات زیادی باشد .رنگ روغنی مات به نسبت رنگ روغنی براق ارزان تر است.

 

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

برای جمع بندی مطلب و در حالت کلی میتوان مزایا و معایب کلی رنگ های روغنی را در نقاشی ساختمان با رنگ روغنی به شکل زیر شرح داد

 

مزایای رنگ روغنی عبارتند از:

1-پوشش دهی بالایی دارد.

2-قابلیت شستشوی 100% دارد.

3- یک لایه عایق مناسب در برابر آب نیز میباشد.

امروزه رنگ اکریلیک به تدریج در حال جایگزین شدن رنگ روغنی است و با توجه به مزای آن منطقی است که فکر کنیم به تدریج جایگزین 100% آن نیز خواهد شد .

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =