کاغذ دیواری یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین دیوارپوش ها برای دکوراسیون و طراحی داخلی محسوب می شود.این دیوارپوش مزیت های زیادی نسبت به نقاشی ساختمان دارد و دارای طرفداران زیادی از مصرف کنندگان تا طراحان داخلی و دکوراتورها است.

تنوع بالای طرح، رنگ و بافت کاغذ  دیواری و شیوه نصب آن، از مهم ترین مزیت های این دیوارپوش محسوب می شود.

تنوع بالای طرح و رنگ کاغذ  دیواری، به طراحان داخلی در رسیدن به هدف خود کمک زیادی می کند، علاوه براین، بافت کاغذ باعث هماهنگی و جلوه دهی بیشتر آن با تم و سبک فضای مورد نظر می شود.

نقش و طرح کاغذ  تاثیر زیادی بر روحیات بیننده دارد. طرح های هندسی حرکت و پویایی ایجاد می کنند و نمونه های گلدار، ساده و یا دارای خطوط عمودی و افقی، آرامش بیشتری به همراه می آورند.

طرح های سه بعدی که نسل جدید طرح ها محسوب می شوند، به دیوار عمق و معنای بیشتری می دهند و نمای شگفت آور و منحصر به فرد و خاصی ایجاد می کنند. در کل، تنوع طرح های این دیوارپوش مناسب هر نوع سلیقه و سبکی است.

کاغذ دیواری

مقایسه کاغذ دیواری و رنگ

– سرعت اجرای کاغذ  نسبت به سرعت اجرای رنگ بسیار بیشتر است و نیروی کمتری صرف می شود. در رنگ آمیزی دیوارها، برای خشک شدن هر لایه رنگ باید مدت زمان معینی صبر کرد ولی برای کاغذ  دیواری چنین مسئله ای مطرح نیست.

هر دو به زیرسازی نیاز دارند. زیرسازی رنگ، نیاز به رعایت نکات ویژه و خاصی ندارد، اما زیرسازی لازم برای کاغذ  دیواری، به نوع و جنس سطح اجرا بستگی دارد و برای هر جنس سطح کار مانند چوب، سنگ، سیمان، گچ و … زیرسازی خاص خود را می طلبد.

– نگهداری و تمیزکاری رنگ دیوار سخت است اما کاغذ  دیواری، مخصوصا نمونه های قابل شستشوی آن، به راحتی توسط پارچه نم دار و یا پاک کننده های معمولی، تمیز می شوند.

– رنگ روی دیوار در برابر ضربه، خراش و خیس شدن ضعیف تر از کاغذ  دیواری عمل می کند و مقاومت پایین تری دارد.

– کاغذ  دیواری دارای تنوع زیادی در زمینه های طرح، رنگ و بافت است. در صورتی که برای رنگ دیوار، تنها امکان انتخاب بین درجات و طیف های رنگ ها وجود دارد.

-کاغذ  دیواری معمولا برای فضاهایی با رطوبت بالا به کار نمی رود، این در حالی است که برای محیط هایی با رطوبت بالا، رنگ های خاصی وجود دارد.

– در انتخاب کاغذ  دیواری باید به عرض و طول دیوارها و تناسب طرح آن با سایر المان های دکوراسیون داخلی توجه کرد. اگر فضای اجرا بسیار کم و محدود باشد، طرح کاغذ  دیواری ناقص به نظر می رسد وجلوه خوبی نخواهد داشت. در مقابل، در مورد رنگ این محدودیت وجود ندارد.

– تخصص در رنگ آمیزی و نصب  توسط مجریان کار، تفاوت های بنیادینی دارد، اما در هر دو مورد بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کاغذ دیوارینکات مرتبط با انتخاب کاغذ دیواری و دکوراسیون و طراحی داخلی

تناسب با کف محل مورد نظر :

وجود تناسب رنگ و اختلاف کافی بین رنگ کفپوش و دیوارپوش ، علاوه بر ایجاد هماهنگی و تعادل، به جلوه و نما دادن هر دو مورد ذکر شده، کمک می کند.

توجه به سبک دکوراسیون در انتخاب کاعذ دیواری :
هیچ چیز بدتر از به کاربردن طرح مدرن برای دکوراسیون سنتی و یا طرح سنتی برای محیطی مدرن نیست. این تضاد نه تنها نمای خوبی ندارد، بلکه از جلوه دکوراسیون و خود کاغذ  دیواری نیز کم می کند. در انتخاب طرح کاغذ  دیواری این تناسب اهمیت زیادی دارد.

ترکیب مناسب طرح‌ها و رنگ های کاغذ  دیواری های مختلف در کنار هم :

امروزه ترکیب طرح ها و رنگ های متفاوت کاغذ  دیواری در فضای اجرایی، طرفداران زیادی دارد.

نکته مهم، انتخاب طرح های متناسب با هم و توجه به نمای کلی است. طرح های شلوغ در کنار طرح های ساده نمای بهتری دارند و از شلوغ به نظر رسیدن فضا جلوگیری می کنند. علاوه بر این، ترکیب طرح های مختلف می تواند دامنه تنوع را بالا ببرد و برای محیط های کوچک، امکان استفاده از طرح های شلوغ را فراهم می کند.

بهتر است طرحی که پیچیدگی بیشتری دارد، بر روی دیواری که محل نصب قاب عکس و یا موارد دیگری نیست انتخاب شود تا جلوه بیشتری پیدا کند.

مات و یا براق بودن کاغذ دیواری :
امروزه کاغذ  دیواری های مات، براق و ترکیبی با طرح های متنوعی در بازار موجود است. در مورد انتخاب هر مورد، توجه به میزان و نسبت بخش های براق با سایر المان های موجود در فضا، اهمیت زیادی دارد. برای مثال در محیطی که وسایل دکوراتیو براق زیادی دارد، استفاده از کاغذ  دیواری با طرح ترکیبی و یا مات، گزینه مناسبی است.

در نظر گرفتن ابعاد فضای اجرا و ویژگی های معماری آن :

در مورد فضاهای کوچک، انتخاب طرحی که به بزرگ و بلند نشان دادن فضا کمک کند در اولویت است و تا جای ممکن باید از طرح های شلوغ اجتناب کرد. همچنین طرح های انتخابی به نحوی باشند که در سطح اجرا شده ناقص به نظر نرسند و کامل و یکدست باشند.

نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری :
در انتخاب کاغذ  دیواری، علاوه بر مسائل مربوط به طراحی و دکوراسیون داخلی، در نظر گرفتن نکات زیر، ضروری و تاثیرگذار است:

ضد آب بودن کاغذ دیواری :

برای نقاطی که امکان تماس آب وجود دارد، این ویژگی مزیت مهمی به شمار می آید. نمونه های کاغذ  دیواری ضد آب را می توان به راحتی با دستمال نیمه مرطوب تمیز کرد.

کاغذ دیواری

نکات مهم

ضخامت :

ضخامت کاغذ  دیواری دربخش هایی از دیوار مانند لبه ها و کناره ها اهمیت بالایی دارد. ضخامت مناسب تضمین کننده مقاومت آن در برابر ضربه های کم قدرت و خراش های احتمالی در هنگام عبور و مرور است. اگر ضخامت کاغذ  دیواری به کار رفته کم و نامناسب باشد، امکان پارگی و خراش برداشتن آن بالا می رود.

نصب دقیق و حرفه ای :

قبل از هر اقدامی برای نصب و اجرا، باید زیرسازی های لازم انجام شده باشد و سطح کار کاملا صاف و خشک شده باشد. کاغذ  دیواری های نصب شده باید کاملا تراز شده باشند و به صورت عمودی قرار بگیرند.

همچنین نباید بین ورقه های نصب شده فاصله ای وجود داشته باشد. لبه های کار نیز باید کاملا به سطح دیوار چسبیده باشند، تا به مرور لبه ها برنگردد. در مورد کاغذ  دیواری های طرح دار، تراز شدن شکل های دو بخشی که در کنار هم قرار دارند، اهمیت بسیار زیادی دارد. اختلاف بسیار جزئی می تواند یکپارچگی نهایی نمای دیوار را خراب کند.

از عوامل تاثیرگذار در انتخاب کاغذ  می توان طرح، عرض، طول و قابلیت شستشو را نام برد. برای تعیین مرغوبیت کاغذ دوعامل را می توان مورد توجه قرار داد، اول آنکه نباید عرض آن کمتر از 50 سانتیمتر باشد و گزینه دوم آنکه لک روی کاغذ  باید بوسیله یک دستمال مرطوب قابلیت پاک شدن داشته باشد .

برای انتخاب طرح مناسب کاغذ باید به ابعاد فضا، میزان نورگیری و همچنین دکوراسیون کلی فضا دقت نمایید. در فضاهایی با سقف بلند از کاغذ هایی با شکل و خطوط افقی استفاده نمایید تا بتوانید ارتفاع سقف را کوتاهتر به نظر برسانید .

واحد خرید کاغذ رول بوده و این رول ها از طول و عرض های متفاوتی برخوردار هستند.

معمولا رول ها طولی برابر با 4 متر و 11.5 سانتي متر دارند و عرض هایی متفاوت مانند نمونه های اروپایی با عرض 50 سانتیمتر و نمونه های آمریکایی با عرض 70 سانتیمتر را دارند .

برای نصب  زیرسازی مناسبی ایجاد نمایید، زیرسازی مناسب از مهمترین عوامل برای داشتن کیفیت بهتر در نتیجه نهایی کار می باشد. دیوارهای گچی بهترین گزینه برای نصب کاغذ هستند .

کاغذ دیواری
نکات زیر می تواند راهکارهای مفیدی برای انتخاب کاغذ  دیواری خانه شما باشد:

تناسب رنگ کاغذ با کلیه دکوراسیون داخلی: عدم هماهنگی رنگی در دکوراسیون داخلی باعث آشفتگی فضا و آشفتگی روحیات افراد می شود .
مرغوبترین را انتخاب کنید: بیشتر کاغذ های موجود در بازار از قابلیت شستشو برخوردار هستند و تفاوت آنها در میزان استفاده از پارچه و مواد پی وی سی هستند.

کاغذ های با پوشش وینیل علاوه بر خاصیت ضد آب بودن از عمر و دوام بیشتری برخوردار هستند .
طرح کاغذ را هماهنگ با طرح کلی فضا انتخاب کنید: برای انتخاب کاغذ ، فضای کلی را در نظر بگیرید و هم جهت با آن انتخاب نمایید .
کاغذ باید متناسب با کفپوش شما باشد: سعی کنید نهایت هماهنگی را بین طرح کاغذ  و کفپوشتان ایجاد کنید، کاغذ  دیواری های ساده، متناسب برای کفپوش هایی با طرح های شلوغ و کاغذهایی با طرح های شلوغ، متناسب کفپوش های
ساده هستند .

کاغذ دیواری یکی دیگر از پوشش هایی است که میتواند به جای رنگ مورداستفاده قرار گیرد .

شما میتوانید با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب اتقلابی عظیم در دکوراسیون و فضای داخلی منزلتان انجام دهید البته با وجود تنوع بسیار زیاد آن انتخاب و تصمیم گیری در این مورد کمی سخت است به همین دلیل هم است که کاغذ  در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه ای دارد.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

در انتخاب کاغذ دیواری باید به یک سری نکات توجه کرد مانند اینکه محل مورد استفاده مختص چه گروه سنی میباشد و چه مدت از آن محیط استفاده میکنند ، اینکه مکان مورد نظر اداری است یا مسکونی و … ،اینکه آن مکان مختص استراحت است یا کار و نکات دیگری که کارشناسان ما در هنگام مشاوره رایگان در محل به شما توضیح خواهند داد.

  • برای اتاق نشیمن میتوان از رنگهای گرم استفاده کرد و  برای خودمانی و کوچک نشان دادن فضا میتوان از طرح های شلوغ در این فضا استفاده کرد، البته این مورد در فضا های بزرگ کاربرد دارد نه برای فضا های کوچک.
  • میتوان از طرح های عمودی برای محیط پذیرایی  برای نمایش شکوه و طرح های افقی برای بزرگ نشان دادن محیط استفاده کرد.

توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید کاغذ علاوه بر رنگ و طرح آن به جنس آن و مقاومت آن در برابر ضربه و قابل شست و شو بودن آن نیز توجه کنید.

مزایای  کاغذ دیواری

  1. اجرای آسان و سریع
  2. تنوع بسیار بالا در رنگ و طرح
  3. نداشتن مشکلاتی از قبیل بوی رنگ و … که در پوشش های دیگر وجود دارد
  4. قابل شستشو بودن آن
  5. مقاوم بودن ان در فضا های پر رفت و امد
  6. قیمت مناسب

کاغذ دیواری ایرانی

کاغذ دیواری ایرانی و خارجی
اغلب افراد پس از نصب  این ادعا را داشته اند که کاغذ دیواری انتخاب شده چیزی نبوده که آنها واقعا میخواسته اند و در واقع آنها در هیاهوی شلوغی فروشگاه نتوانسته اند تمرکز لازم را برای انتخاب  مناسب خود داشته باشند این در حالی است که تیم الو رنگ کاتالوگ های خود را نزد مشتری در محل میبرند تا مشتری در محل و با خیال راحت کاغذ دیواری مناسب خود را انتخاب خرید  نماید.

در پایان باید بدانیم فروش کاغذ دیواری  یک کار کاملا تخصصی بوده و خریداران  باید قبل از اقدام به خرید از توانایی ، تخصص وتعهد فروشگاه مربوطه اطمینان حاصل کنند.

فروش و نصب کاغذ دیواری

فروش و نصب کاغذ دیواریهای ایران و خارجی با انواع کیفیت های قابل شستشو , طرح برجسته و.. با قیمت های بسیار مناسب و کیفیت تضمین شده  و عالی ، بازدید رایگان از محل اجرای پروژه در اسرع وقت از خدمات ویژه الو رنگ میباشد .

برای دریافت مشاوره و بازدید رایگان با الو رنگ تماس بگیرید.

نصب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مدرن

کاغذ دیواری نوع پوشش جهت پوشاندن و تزئین کردن دیوارهای داخلی ساختمان های مسکونی ، تجاری و سایر ساختمان ها است و یکی از وجوه مهم دکوراسیون داخلی محسوب می شود. تکنیک های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ مسطح ، کلیشه‏ای ، سیلک اسکرین  و چاپ دورانی است. کاغذ دیواری معمولا به صورت رول فروخته می شود و جهت چسباندن آن به دیوار از چسب مخصوص استفاده می شود.
:: طرح های مورد استفاده در کاغذ دیواری به صورت های مختلف هم سطح و برجسته تولید میشوند.

تاثیر استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

کاغد دیواری یک عامل مهم و تعیین کننده در طراحی و دکوراسین داخلی محسوب میشود و به دلیل تنوع بسیار زیاد آن و قدرت مانوری که طراحان فضا های داخلی میدهد مورد توجه آنها نیز است .

چسب کاغذ دیواری

یک چسب خوب ویژگی های زیر را دارد

مقاومت بالا در برابر رطوبت – حین استفاده قابل صاف شدن می باشد – تغییرات دما را تحمل کرده و با سیمان و گچ سازگار است -به راحتی مخلوط و مالیده می شود.

مناسب انواع کاغذ  های سبک و سنگین

بدون هیچگونه گرد و غبار در هنگام اضافه کردن به آب

چسب یکی از مهمترین ارکان اصلی در کیفیت و ماندگاری کاغذ برروی دیوار می باشد.