انتخاب کاغذ دیواری و نکات نصب آن

نصب کاغذ دیواری
نصب کاغذ دیواری

قبل از نصب کاغذ دیواری باید به چند نکته درباره انتخاب کاغذ دیواری و نکات نصب آن توجه کنید که یکی از اولین و مهمترین آنها این است که  آیا دیوارهای شما نیاز به زیر سازی دارد یا خیر؟

در صورتی که نصب کاغذ را به یک فرد متخصص بسپارید ایشان تشخیص میدهد که آیا دیوار ها نیاز به زیرسازی دارد یا خیر و علاوه بر آن بهتر است به دلیل اینکه دیوار ها عمده فضای منزل را تشکیل میدهند و چون ما تمام آن را با کاغذ جدید پوشش داده و نو می کنیم برای سقف و چهار چوب ها و درب ها نیز فکری کنیم و در صورت لزوم آنها را نیز رنگ کنید (کارشناس ما کمکتان می کند) تا منزل شما به یک فضای کاملا نو و تمیز تبدیل گردد، اگر برایتان سوال پیش آمد که اول باید سقف و چهار چوب و در ها و سرویس ها را رنگ کنیم یا کاغذ دیواری را نصب کنیم باید خدمتتان عرض کنیم که شما می بایست در ابتدا قسمت هایی که نیاز به رنگ آمیزی دارد را رنگ کنید و سپس اقدام به نصب  کنید و نا گفته نماند که در هنگام رنگ آمیزی تیم مجرب ما اقدام به زیر سازی دیوار ها خواهد کرد تا برای مرحله نصب کاغذ  آماده شود.

انتخاب کاغذ دیواری و نکات نصب آن

مهم ترین مطالب در مورد نصب  کاغذ دیواری:
قیمت نصب چگونه تعیین می‌شود؟
چه زمانی  بهترین زمان نصب و تغییر دکوراسیون است؟
چه خدماتی در سرویس نصب ارائه می‌شود؟

انتخاب کاغذ دیواری و نکات نصب آن

قیمت نصب  کاغذ دیواری چگونه تعیین می‌شود؟
هزینه نصب با توجه به نوع جنس و طرح کاغذ دیواری شما متفاوت است. مثلاً نصب کاغذ  ایرانی با نصب کاغذ ،خارجی و یا سه بعدی به دلیل تفاوت در جنس، میزان کار و زمان موردنیازشان متفاوت است، برای دریافت دقیق از قیمت نصب میتوانید عکس و مشخصات کاغذ دیواری یا پوستر خود را برای ما بفرستید تا بصورت آنلاین و در لحضه پاسخ داده شود.برای این کار روی آیکن واتس آپ در قسمت سوشیال میدیا که در بالای صفحه اصلی می باشد کلیک کرده و عکس مربوطه را برای ما بفرستید.

چه زمانی  بهترین زمان نصب  کاغذ دیواری و تغییر دکوراسیون است؟
عمدتا ما به دو دلیل طرح و دکوراسین محیط اطرافمان را عوض میکنیم اول به دلیل مستهلک شدن و دوم به دلیل خستگی از طرح موجود و ایجاد تنوع .باید توجه داشته باشید که به دلیل ارزان نبودن هزینه تغییر دکوراسیون طرحی را به کمک مشاور طراح انتخاب کنیم که تا چند سال به هیچ یک از دلایل اول و دوم ذکر شده نیاز به تغییر دکوراسیون و هزینه مجدد نباشد و  لذا شما میتوانید با نصب کاغذ در منزل و یا محیط کار خود از مزایای زیر بهره مند شوید:

دیواری با قابلیت شستشو داشته باشید.
زمان و سرعت در تغییر دکوراسیون داخلی برای شما بسیار کمتر خواهد بود.
میتوانید از کاغذ دیواری بعنوان مکمل رنگ استفاده کنید.
میتوانید با هزینه ای مناسب به محیط خود تنوع ببخشید.

قیمت نصب کاغذ دیواری

قیمت نصب کاغذ به عوامل مختلفی از جمله کیفیت کاغذ ایرانی و یا خارجی بودن آن و نوع چسب مواد اولیه مصرفی و اندازه و پوستر و سه بعدی بودن کار و غیره مختلف است.

چه خدماتی در سرویس نصب  کاغذ دیواری ارائه می‌شود؟
نصب کاغذ ایرانی و خارجی
نصب کاغذ روی رنگ پلاستیک
نصب کاغذ روی رنگ روغن
نصب کاغذ سه بعدی
نصب کاغذ روی کاشی و سرامیک
نصب کاغذ روی سیمان
نصب کاغذ روی چوب
نصب پوستر و استیکر
نصب کاغذ روی سطوح دیگر

نصب  کاغذ دیواری را به نیرویی ماهر و با تجربه بسپارید.
حتما میدانید که علم به انتخاب کاغذ دیواری و نکات نصب آن نیازمند تجربه و مهارت است و قلق‌های مخصوص به خود را دارد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم کار نصب کاغذ را ساده فرض نکنید و برای اجرای آن حتما به دنبال یک نصاب حرفه ای باشید. جا دارد همینجا دوباره ذکر کنیم که نیازی نیست ساعت‌ها برای پیدا کردن نصاب کاغذ دیواری در شهر خود وقت بگذارید؛ میتوانید با ما تماس بگیرید و اگر هنوز کاغذ دیواری تهیه نکرده اید حدود مشخصات کاغذ دیواری درخواستی خود را به ما بدهید و ما چندین کاتالوگ را در منزل شما آورده و پس از انتخاب شروع به نصب خواهیم کرد، و اگر هم کاغذ دیواری مناسب کار خود را تهیه کرده باشید ما برایتان نصب میکنیم.

انتخاب کاغذ دیواری و نکات نصب آن

ابزار مورد نیاز برای نصب کاغذ 
پیش از شروع نصب شما نیاز دارید تا از ابزارهای مورد نیازتان مطلع باشید:

1.میزکار (جهت برش صحیح و …)
2. قلموی بزرگ
3. کاردک پلاستیکی
4.تیغ موکت بری
5.خطکش از جمله ابزارهای نصب هستند.

مراحل گام به گام نصب کاغذ 
نصب کاغذ  شامل 4 مرحله است که هر مرحله نیازمند دقت و تجربه زیادی است. ما این 4 مرحله را به طور خلاصه شرح داده ایم تا با روند نصب آشنا شوید.

گام اول نصب کاغذ : آماده‌سازی دیوار
آماده‌سازی دیوار قبل از نصب مرحله‌ای حیاتی است؛ زیرا که هرگونه ترک، سوراخ و یا شکاف بر روی دیوار باعث ایجاد مشکلاتی در مراحل نصب کاغذ و حتی پس از پایان کار می‌شود. لذا برای آماده‌سازی دیوار قبل از نصب مراحل ذیل را اجرا کنید.

ابتدا اگر شکافی روی دیوار است باید با بتونه و یا گچ آن را پر کنید. یادتان باشد قسمت‌هایی که گچ زده‌اید را حتماً روغن پرایمر بزنید و حتی اگر کل دیوار گچ است و تاکنون رنگ نشده شما می‌بایست همهٔ دیوار را روغن الیف بزنید. همچنین مطمئن باشید که اگر دیوار شما نم یا رطوبت دارد حتما قبل از نصب از خشک بودن دیوارها اطمینان حاصل کنید.

گام دوم نصب کاغذ : آماده کردن چسب کاغذ دیواری
ابتدا وسایل منزل را به اندازه 1 الی 1 و نیم متر از دیوار فاصله دهید. سپس چسب مخصوص کاغذ دیواری را با کمی آب و چسب چوب مخلوط کنید. چسب کاغذ دیواری را می‌توانید از فروشگاه‌های مصالح فروش ساختمانی یا رنگ فروشی‌ها تهیه کنید.

گام سوم نصب کاغذ : برش کاغذ دیواری
کاغذ دیواری را بین 5 الی 10 سانتیمتر بیشتر از طول دیوار مورد نظرتان را برش دهید. دقت کنید تنها قسمت اول را برش دهید، زیرا رول بعدی را باید بر پایه طرح کاغذ دیواری که دارید دوباره برش دهید (طرح رول دوم باید به گونه ای انتخاب شود که با طرح رول اول همسان و هماهنگ باشد). دقت کنید ابتدا هر رول بریده شده را نصب کنید و بعد سراغ برش رول بعدی بروید.

گام چهارم نصب کاغذ : چسب زدن سطح دیوار
مقداری سریش و چسب‌ کاغذ دیواری را باهم طوری مخلوط‌ کنید تا محلولی یک‌دست و رقیق ایجاد شود. سپس محلول را با قلم مویی بزرگ بر روی تمام محل نصب به‌صورت لایه‌نازکی بمالید تا علاوه بر از بین رفتن گرد و غبار روی دیوارها به چسبندگی بهتر کاغذ دیواری نیز کمک کند. به دلیل اینکه چسبیدن چسب کاغذ دیواری کمی طول خواهد کشید بنابراین جهت چسب زدن از مرکز دیوار به سمت لبه‌ها حرکت کنید. در زمان نصب تلاش کنید تا لبه‌های دیوار زیاد چسبی نشود و لبه‌های چسب خورده تا ده دقیقه روی هم بماند.

انتخاب کاغذ دیواری و نکات نصب آن

پاک‌سازی اضافات کاغذ دیواری‌ها بر عهده کیست؟
نصاب کاغذ دیواری باید در آخرین مرحله نصب به کمک یک اسفنج نم‌دار و تمیز، چسب‌هایی که از بین درزها بیرون آمده‌اند را پاک‌ می‌کند. همچنین برای فیکس شدن کاغذها در کنار هم از غلتک‌های مخصوص این کار استفاده کنید؛ و درنهایت برای گوشهٔ پنجره‌ها با استفاده از قیچی و تیغ موکت بری اقدام به جداسازی اضافات کنید. یادتان باشد که پس از نصب باید حدود 48 ساعت از دست زدن به کاغذ دیواری‌ها پرهیز شود تا چسب آن کاملاً خشک شود.

کاغذ دیواری

نقاشی ساختمان

بازسازی

 

شاید برای شما مفید باشد

قیمت نقاشی ساختمان 1400

پس از اینکه تصمیم به نقاشی ساختمان خود گرفتید اولین چیزی که ذهن شما را درگیر خودش خواهد کرد این

قیمت نقاشی ساختمان سال 99

پس از اینکه تصمیم به نقاشی ساختمان خود گرفتید اولین چیزی که ذهن شما را درگیر خودش خواهد کرد این

رنگ آمیزی محیط کار

اکنون که این مقاله را می خوانید حتما به فکر رنگ آمیزی محیط کار خود هستید و به دنبال یک

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.