رنگ آمیزی محیط کار

رنگ آمیزی محیط کار
رنگ آمیزی محیط کار

اکنون که این مقاله را می خوانید حتما به فکر رنگ آمیزی محیط کار خود هستید و به دنبال یک ایده ناب یا یک استاد کار ماهر برای این کار میگردید. بسیاری از افرادی که صبح از منزل خارج می‌شوند تا به محل کارشان بروند، سعی می‌کنند لباس‌های آراسته و اتو کشیده بپوشند، موهایشان را مرتب کنند و کفش‌های تمیز خود را بپوشند؛ چرا که بتوانند علاوه بر ایجاد حس خوب برای اطرافیان، احساس درونی خود را نیز اغنا کنند. در حالی که پر انرژی و شاداب به محل کار خود می‌رسند، پس از مدتی رخوت و بی حوصلگی به سراغشان می‌آید و دچار روزمرگی می‌شوند.یکی از عواملی که چنین حسی را به وجود می‌آورد محیط اطراف افراد است و از بین تمام چیزهایی که با دیدن آن‌ها تاثیر زیادی روی احساسات درونیشان می‌گذارد، محیط کاری یکی از مهم‌ترین آن‌ها است که مدت زمان زیادی در آن سپری می‌شود. حال آن که بسیاری از این افراد نمی‌دانند که علت چیست و علت را در سایر پیشامدها جستجو می‌کنند.اولین علت آن محیط اطراف ماست که ما میتوانیم با رنگ آمیزی یک تغییر اسای در آن انجام دهیم .

نکات قابل توجه

در مرحله اول باید به این نکنه توجه کنید که شما چه می خواهید و این سوال را با توجه با اینکه شغل  شما چیست و چه فعالیتی در محل کار خود قرار است که انجام دهید ، میشود پاسخ داد.  مثلا اگر وکیل هستید از رنگ های سفید و خاکستری و کرم استفاده کنید که حس آرامش و اطمینان را به موکل منتقل کند و یا اگر فروش انجام میدهید از رنگ های قرمز و نارنجی و بنفش که حس هیجان برای خرید را به مشتری منتقل میکند استفاده کنید و سایر مشاغل نیز همینطور که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد .

اگر برای رنگ آمیزی ایده ای دارید میتوانید آن را با کارشناس در میان بگذارید و او میتواند شما را راهنمایی کند چه برای اینکه ایده شما را گسترش دهد و  حتی ممکن است آن را به کلی رد کند زیرا ممکن است ایده ذهنی شما از لحاظ فنی و مالی برای محل خاص شما غیر قابل اجرا باشد.

در صورتی که همه چیز خوب پیش رفت  آماده برای رنگ آمیزی شدیم باید به سراغ رنگ مناسب محیط کار برویم.

رنگ مناسب دفتر وکالت

از چه رنگی در رنگ آمیزی محیط کار استفاده کنیم

رنگ های سبز و آبی ، می توانند احساس آرامش و امنیت در کارمندان ایجاد کنند. سبز به چشم استراحت می دهد و به کاهش اضطراب کمک می کند. این امر به ویژه در مواردی که روشنایی در حد مطلوب نباشد ، مفید است یا کارمندان روز را صرف خیره شدن به صفحه نمایش رایانه می کنند. آبی با کاهش فشار خون و ضربان قلب به کاهش استرس کمک می کند. برخی از مطالعات بیان می کنند که افراد در اتاق های آبی تولید کننده هستند. و در نقطه مقابل ، رنگ های تیره می توانند احساس غم و اندوه را برانگیزند.

رنگ آمیزی محیط کار رنگ آمیزی محیط کار

رنگ های زرد و نارنجی ، این رنگها ، همراه با خورشید ، باعث می شوند فرد احساس گرما و خرسندی کند. با این حال ، هنگامی این رنگ ها بیش از حد روشن باشند ، می توانند با گرسنگی ، عصبانیت و سرخوردگی همراه باشند. رنگ زرد ، رنگ احتیاط ، در محل کار می تواند با تحریک بیش از حد چشم باعث ایجاد فشار چشم شود. این کار باعث آزار و اذیت کارکنان می شود.

رنگ آمیزی محیط کار رنگ آمیزی محیط کار

رنگ قرمز ، این رنگ باعث تحریک و هیجان کارمندان می شود. این می تواند تنفس ، ضربان قلب و فعالیت مغز را افزایش دهد. اما می تواند یک فرد واقعاً کار کند ، بهتر است به عنوان یک مکمل و نه به عنوان یک رنگ اصلی مورد استفاده قرار گیرد. قرمز می تواند احساس عشق ، اشتیاق و خطر را تحریک کند و از بسیاری جهات جلب توجه کند.

رنگ آمیزی محیط کار

نقاشی ساختمان

رنگ صورتی ، یک رنگ بسیار زنانه ، صورتی می تواند تأثیر آرامش بخشی بر کارمندان داشته باشد. با این حال ، برای یک محل کار حرفه ای ، احساسات گاه به گاه  که رنگ صورتی آنها را برانگیخته ، مناسب نیست.

رنگ آمیزی محیط کار

رنگ سفید ، یکی دیگر از رنگهای بسیار منعکس کننده ، رنگ سفید می تواند دلیل فشار چشم باشد. با این حال ، احساس استریل و پاکیزگی را منتقل می کند هرچند که رنگ بسیار تحریک کننده ای نیست.

رنگ آمیزی محیط کار

جایی که رنگ ها در بهترین حالت قرار دارند

رنگهای خنک برای مکانهای کاری که افراد در آن نیاز به آرامش دارند بهتر است. دفاتر حقوقی ، کلینیک های روانپزشکان ،حسابدارن ،کتابخانه ها ، اتاق های مشاوره و اماکن عمومی بیشترین بهره را از این رنگ ها می برند. حتی برای کارگاه های تولیدی ، ترکیبی از رنگ های آبی و سبز به فضا آرامش می بخشد.

رنگ سفید برای مکان هایی مانند بیمارستان ها یا آزمایشگاه هایی که در آن عملیات استریل انجام می شود مناسب است. با این حال ،  این رنگ زیاد هم آرامش بخش نیست ، نکته ای که درباره بیمارستان ها و مراکز درمانی وجود دارد این است که جنس رنگ آنها بهتر است آنتی باکتریال باشد.

کتابخانه ها و سایت های تحقیقاتی می توانند از رنگ زیتونی استفاده کنند. این رنگ باعث تحریک تمرکز می شوند و به مطالعه و تمرکز کمک می کنند.

در جایی که عملیات تجاری انجام میدهند با مشتریان بسیاری سر و کار دارند مانند بانک ها ، فروشگاه ها ، سالن ها و مناطق تفریحی ، انتخاب صحیح رنگ برای مکان های شلوغ می تواند عامل مهمی در خرسندی مشتریان و کارکنان باشد. دقیقاً آن خلق و خویی را که می خواهید از مشتریان خود بیرون بریزید ، به شما نشان می دهد که کدام رنگ را انتخاب می کنید.

رنگ آمیزی محیط کار

رنگ آمیزی محیط کار

نصب کاغذ دیواری

بازسازی ساختمان

 

شاید برای شما مفید باشد

قیمت نقاشی ساختمان 1400

پس از اینکه تصمیم به نقاشی ساختمان خود گرفتید اولین چیزی که ذهن شما را درگیر خودش خواهد کرد این

قیمت نقاشی ساختمان سال 99

پس از اینکه تصمیم به نقاشی ساختمان خود گرفتید اولین چیزی که ذهن شما را درگیر خودش خواهد کرد این

رنگ مناسب دفتر وکالت

چه رنگی مناسب دفتر وکالت است؟ قبل از اینکه در رابطه با رنگ مناسب دفتر وکالت صحبت کنیم باید این

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.